Thursday, November 4, 2010

روبنده سبک جدید زندگی اروپایی در انگلستان

 
http://muslimvoices.org/wp-content/uploads/2009/11/0niqab_sokabs_23524360.jpg
 
گزارش صادره از یک موسسه تحقیقات و پژوهشی در انگلستان نشان می‌دهد روبنده به جزئی از سبک زندگی انگلیسی تبدیل شده است و باید به عنوان یک نماد دینی در کنار نمادهای دیگر مذاهب پذیرفته شود اما مخالفان روبنده‌زدن زنان معتقدند این پوشش وسیله نابودی آن‌ها و مانند سدی بین این گروه و زنان دیگر شده است.

به‌گزارش «شیعه نیوز»  به نقل از روزنامه دیلی تلگراف،‌ الونا ملیک مشاور سابق امور دینی در پژوهش جدیدی از موسسه سیوتوز انگلستان می‌گوید: باید تمام نمادهای دینی مناسب از بین آنچه معتقدان دینی به‌آن ملتزم هستند شناسایی شود.

در این تحقیق که با عنوان زن، اسلام و لیبرالیسم غربی منتشر شده است ملیک می‌افزاید: ما در انگلستان می‌بایست رویکری غیر از دیگر کشورهایی اروپایی اتخاد کنیم و حجاب زنان مسلمان را مانند جزئی از سبک و روش اروپایی جدید در زندگی بپذیریم.

وی در ادامه افزوده است:‌ پوشش نمادی دینی همچون روبنده می‌بایست به‌عنوان حقی پایه‌ای از حقوق بشر در زندگی عمومی و خصوصی پذیرفته شود.

از سوی دیگر این روزنامه به نقل از یکی از طراحان ممنوعیت روبنده در فرانسه،‌ انگلستان را عامل ضربه‌خوردن از تندروی اسلامی بخاطر ضعف آن در تعامل با روبنده عنوان کرده است. جک مایرد عضو برجسته حزب حاکم در فرانسه می‌گوید سیاست مسالمت‌آمیز انگلستان راه را پیش پای افراط‌گرایان باز کرده است.

وی در جمع روزنامه‌نگاران انگلیسی در قطر هنگامی که از تصمیم کشور خود برای ممنوعیت از روبنده دفاع می‌کرد گفت: این که به زنان اجازه داده شود با پوشیدن روبنده خود را را از جامعه استثناء کنند موجب می‌شود که تندرو‌ها در کشور آسایش کافی پیدا کنند و انگلستان باید این موضوع را درک کند.

منیع : زن فردا

No comments:

Post a Comment