Thursday, November 4, 2010

اسلام بازیگر زن انگلیسی را متحول کرد

یک بازیگر زن انگلیسی مشهور، به‌خاطر روی‌آوردن به اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، بولتن به نقل از فاکس نیوز نوشت: "مریم فرانسوا" بازیگر زن انگلیسی که به‌خاطر بازی در یک فیلم در کودکی، مشهور بوده هم‌اکنون به‌خاطر روی‌آوردن به اسلام مورد توجه قرار گرفته است.
این زن که در میان تحصیل ‌کردگان طبقه متوسط انگلیس قرار دارد، 11سپتامبر را یکی از دلایل خود برای این دگرگونی می‌داند که موجب کنجکاوی عقلی و نهایتاً مسلمان‌شدن وی شد.
وی از پیامبر اسلام به عنوان مرد صلح و یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخی که در هاله‌ای از سوءتفاهم قرار گرفته و به‌درستی شناخته نشده‌اند نام برد.
این زن می‌گوید که نگاه کردن به شخصیت پیامبر اکرم و گفتارهای ایشان همچون "بخشش کسی که در حق تو ظلم کرده" و یا "راستگویی در موقعیتی که به ضرر است" و یا "نیکی‌کردن به کسی که بدی کرده" از عوامل محوری در اسلام‌آوردن وی بوده است.
همچنین "کریستین بکر" عضو یک شبکه موسیقی در آمریکا مشهور به "ام تی وی" که به تازگی اسلام آورده است در مورد زندگی گذشته خود چنین می‌گوید: "من در زندگی با افراد مشهور و جالب توجهی ملاقات کرده‌ام با این حال زندگی پوچی را می‌گذرانیدم و احساس میکردم که یک اسب در سیرک هستم، بر روی صحنه، که به نحوی، اسلام به من معرفی شد و الان به هیچ وجه پشیمان نیستم."
این گزارش به نقل از "سارا جوزف" تازه مسلمان دیگری که مدیریت یک مجله انگلیسی در مورد مسلمانان را به‌عهده دارد، علت گرایش زنان به دین اسلام را این‌طور بیان می‌کند: "بسیاری از مردم به کشورهای مسلمان سفر می‌کنند و وقتی با زیبایی های زندگی مسلمانان و مهمان‌نوازی‌ آنها آشنا می‌شوند و هنر و معماری این سرزمین‌ها را مشاهده می‌کنند اسلام برای آنها جذاب می‌شود."

No comments:

Post a Comment