Thursday, November 4, 2010

حمله به زنان محجبه در فرانسه

 http://media.farsnews.com/Media/8901/Images/jpg/A0829/A0829181.jpg
در پی شکایت یک خانم محجبه مبنی بر برداشتن پوشینه همراه با ضرب و شتم دادگاه تنبیهی پاریس برغم وجود شواهد عینی فرد متعرض را تنها به پرداخت 750 یورو معادل دو سوم حقوق یک کارگرساده محکوم کرده و در صورت تکرار این عمل متهم را به دو ماه زندان تعلیقی محکوم کرد. این حالیست که طبق قوانین فرانسه تعرض فیزیکی حداقل سه ماه زندان و پرداخت غرامت به قربانی تعیین شده است
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در پاریس ، در پی شکایت یک خانم محجبه مبنی بر برداشتن پوشینه همراه با ضرب و شتم  دادگاه تنبیهی پاریس برغم وجود شواهد عینی فرد متعرض را تنها به پرداخت 750 یورو معادل دو سوم حقوق یک کارگرساده محکوم کرده و در صورت تکرار این عمل متهم را به دو ماه زندان تعلیقی محکوم کرد. این حالیست که طبق قوانین فرانسه تعرض فیزیکی حداقل سه ماه زندان و پرداخت غرامت به قربانی تعیین شده است


تعرض یه زن جوان 26 ساله مسلمان ، در منطقه 15  پاریس هنگام خرید در  یک فروشگاه بوسیله یک زن 63 ساله ، معلم بازنشسته رخ داده بود .این زن متعرض بخاطر ترس از واکنش مسلمانان از حضور در دادگاه برای پاسخگوئی به اتهامات خود داری کرد  و رسانه های فرانسوی از وی با اسم مادلن یاد کردند.


 روزنامه پاریزین یک روز قبل از تشکیل دادگاه،   داستان این تعرض را  از زبان زن حمله کننده  چنین  نقل میکند:


در حال گردش در محله خودمان بودم وارد یک فروشگاه دکوراسیون شدم دو زن را دیدم که یکی از آنها با حجاب اسلامی و پوشیه در حال خرید بودند با دیدن این منظره به طرف آن زن محجبه رفته گفتم پوشیه در فرانسه غیر قابل قبول است و از وی خواستم پوشیه اش را بردارد  ولی آنها به حرف من توجهی نکردند .منهم عصبانی شدم و پوشیه را از صورت وی کشیدم .


پاریزین بنقل از شاهدان عینی می نویسد  بعد از چند دقیقه زمانی که زن محجبه دوباره پوشیه را بر چهره خود می کشد این زن فرانسوی با عصبانیت و داد و بیداد  دوباره سعی می کند پوشیه را از چهره زن محجبه بردارد که با مقاومت وی روبرو شده دست او را گاز گرفته وبا  پس کشیدن پوشیه  با سیلی بر صورت او زده و می گوید حالا صورتت را همه می توانند ببینند . .مادلن علت این رفتار خشونت آمیز خود را عدم همخوانی حقوق بشر با حجاب ذکرکرده  می گوید زدن پوشیه در فرانسه ، کشور حقوق بشر قابل قبول نیست .این یک پوزبند است اگر جلوی آن گرفته نشود باید در انتظار قلاده بود .
گفتنی است که در ماههای اخیر در پی لایحه  پیشنهادی دولت سارکوزی مبنی بر ممنوعیت پوشیه اسلامی در اماکن عمومی ، کاخ الیزه طی نامه ای از تمام رسانه های فرانسه خواسته بود درزمینه عدم پذیرش این پدیده بوسیله جامعه فرانسوی  تبلیغ کنند و حکم سبک این تعرض خشونت آمیز بر خلاف قوانین موجود این کشور  نوعی چراغ سبز  و تشویق نژاد پرستان بر ضد زنان محجبه در این کشور تلقی می شود. 
http://www.aljazeera.net/mritems/images/2002/5/1/1_94052_1_20.jpg

No comments:

Post a Comment