Thursday, November 4, 2010

گسترش حجاب در بین دختران جوان اروپایی

جسيكا ويتمن جوان 21 ساله اهل تورنتوي كانادا گفت : با توجه به تبليغات گسترده بر عليه اسلام بويژه حجاب در اروپا، پوشش اسلامي در بين دختران جوان افزايش يافته است .
جسيكا كه 2سال است به دين اسلام و مذهب تشيع روي آورده است اظهار داشت: اسلام براي زن شخصيتي قائل است كه در هيچ مكتبي با اين ظرافت خاص به آن پرداخته نشده است .
وي افزود: اينكه خدا در اسلام زن را با مرد در حقوق برابر مي داند از اصولي است كه اين روزها تنها در دستگاه هاي مربوط به حقوق زن ها در جهان تبليغ مي شود در حالي كه اين اصل در شيعه به تصوير كشيده مي شود .
ويتمن به پوشش اسلامي اشاره كرد و گفت: از وقتي با پوشش در جامعه حاضر شدم از امنيت و شخصيت خاصي برخوردار شده ام كه آن را هيچ وقت در طول زندگي ام احساس نكرده بودم .
وي تاكيد كرد: متوليان فرهنگي جوامع مي دانند در صورتي كه اسلام در كشورشان جوانه اي بزند ديگر نمي توانند جلوي پيشرفتش را بگيرند .
جسيكا از نحوه مسلمان شدن اش گفت: در يكي از مدارس كانادا كه مشغول به تحصيل بودم با نوجوان ايراني به نام فريبا محمدي آشنا شدم، وي من را با اسلام و شخصيت هاي اسلامي آشنا كرد كه براي تمام عمر از فريبا سپاسگزارم .
وي به عدم مخالفت خانواده اش با روي آوردن وي به اسلام اشاره كرد و گفت: وقتي موضوع را با خانواده ام در ميان گذاشتم، پدرم كه يكي از تحصل كرده هاي علم فلسفه و حقوق است خواست تا با مطالعه بيشتر در دين اسلام تحقيق كنم و نتيجه را به وي اطلاع دهم .
جسيكا ادامه داد: براي ارائه تحقيق نزد پدر رسيدم و كلامم را با آيه اي از قرآن كريم كه مي فرمايد :«به پدر و مادر خود نيكي كنيد» آغاز كردم و پس از بحث هاي زياد خانواده ام با مسلمان شدن من موافقت كردند .
وي اظهار داشت: امروز كه براي انجام مناسك حج به كشور عربستان آمده ام شك هايي كه براي مسلمان شدنم داشتم كاملا برطرف شده است .
وي افزود: اسلام تاريخچه اي عبرت آموز دارد كه با مطالعه آن هر جواني به آن مي گرود .
جسيكا ضعف در تبليغات اسلام را مهمترين مشكل رشد اسلام اعلام كرد و گفت: يقينا با شناختي كه از هم سن و سالان خود دراروپا دارم، در صورتي كه مباحث مربوط به جوانان بويژه شخصيت دهي انساني در اسلام تبليغ شود اسلام بي شك اروپا را فرا خواهد گرفت.
ويتمن تاكيد كرد: اينكه در واجبات مناسك حج طوافي به نام طواف نساء وجود دارد ارزش گذاري مذهب تشيع به مقام زن را نشان مي دهد كه ستودني است .
وي با بيان اينكه وقتي نگاهش براي اولين بار به خانه خدا افتاد كنترل خود را از دست داده افزود: زيباترين صحنه عمرم سجده همراه با اشك در برابر كعبه بود .
وي در مورد اولين خاسته اش از خدا گفت: خداوند سفر الهي حج را نصيب خانواده به ويژه پدر و مادرم كند .
جسيكا ويتمن در خصوص سفر به ايران گفت : بسيار علاقمند هستم تا در جامعه اي حضور يابم كه مثل من لباس مي پوشند، نماز مي خوانند و دعا مي كنند .

No comments:

Post a Comment