Thursday, November 4, 2010

توجه رسانه‌ها به نخستین دختر محجبه در یونیفل

«فرح وحید»، دختر محجبه مالزیایی که مدتی است در قالب نیروهای بین‌المللی «یونیفل» در جنوب لبنان حضور دارد، به عنوان نخستین زن محجبه در یونیفل توجه رسانه‌ها و محافل مذهبی لبنان را به خود جلب کرده است.
   
به گزارش ایرنا از بیروت، نوع پوشش و حجاب در لبنان با سایر کشورهای اسلامی متفاوت است و آنچه که این روزها بیش از پیش توجه محافل فرهنگی و مذهبی لبنان را به خود جلب کرده، حضور دختری از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در این کشور با حجاب اسلامی یک کشور اسلامی در جنوب شرقی آسیا است.

گفته می‌شود، قرار است چندین دختر محجبه دیگر به این گروه نیز اضافه شود.

رسانه‌های لبنان در تحلیل‌های خود می‌نویسند: این‌که دختری از جنوب شرقی آسیا حاضر شده دور از خانواده در قالب نیروهای یونیفل کیلومترها دورتر از وطن و خانواده‌اش در شرایطی جنگی و نظامی زندگی کند و در عین حال خود را ملزم و پایبند به مبانی دینی و اخلاقی بداند، قابل توجه است.

فرح وحید شخصا در پاسخ به این سؤال چنین می‌گوید: من با پوشیدن حجاب از احساس امنیت بیشتری برخوردارم و احساس می‌کنم در کارم موفق‌تر عمل می‌کنم.

فرح درخصوص نگاه و نظر سایر افراد به این نوع خاص پوشش در یونیفل بر این باور است که نظر خیلی‌ها به حجاب او معطوف شده است و او معتقد است حجابش دارای ارزش معنوی بزرگی است.

او می‌گوید: من تنها نیستم، ما 10 دختر در نیروهای مالزیایی هستیم که همگی محجبه هستیم و در میان ما دختر غیرمحجبه نیست. همه ما بعد از اجازه گرفتن از خانواده به کمک مردم لبنان آمدیم و بعد از سه ماه با خاطرات خوش، لبنان را به مقصد مالزی ترک خواهیم کرد.

این دختر جوان در یونیفل درخصوص واکنش لبنانی‌ها به حجابش چنین می‌گوید: وقتی دختران محجبه لبنانی من را با این پوشش می‌بینند ابراز شادمانی می‌کنند و من احساس می کنم بسیار به آنها نزدیکم گویی در میان خانواده‌ام هستم.

No comments:

Post a Comment