Thursday, November 4, 2010

حجاب;علت نيمي از طلاق ها

معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبي با بيان اينکه 95 درصد مزاحمت‌هاي خياباني متوجه دختران بدحجاب و بي‌حجاب است، گفت: 49 درصد طلاق‌ها ريشه در بدحجابي دارد.
به گزارش شبکه خبر دانشجو، حسن صلاحي صبح امروز در‌ گردهمايي «ميثاق عفاف» به نقش حجاب در تحکيم خانواده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: 49 درصد طلاق‌ها ريشه در بدحجابي دارد و 95 درصد مزاحمت‌هاي خياباني متوجه دختران بدحجاب و بي‌حجاب است.
وي تخلق به اخلاق نيکو را مهم‌ترين توصيه اسلام به زنان دانست و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) و امام صادق (ع) بالاترين عبادت را عفت و پاکدامني ذکر کرده‌اند.
معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبي تاکيد کرد: دغدغه بي‌حجابي از جانب مقام عظماي ولايت در زمان کنوني نيز نشانه اهميت نقش زن در جهان است.
صلاحي خطاب به مديران مدارس گفت: بايد دانش‌آموزان باحجاب را در موقعيت‌هاي مختلف تشويق کنيد تا از اين طريق، حجاب تبديل به يک ارزش در بين دانش‌آموزان شود.
وي حجاب را محصور کردن حريم ارزش‌ها دانست و افزود: حجاب سبب محدود کردن زنان از حقوق اجتماعي و اسلامي و خانه‌نشيني آنها نيست، بلکه به معني پوشيدن خويش از نامحرم است.
عليرضا مقيمي، مدير آموزش و پرورش سربيشه نيز در اين مراسم از اجراي فشرده پنج طرح در تابستان در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اجراي دستور وزير براي ساماندهي فضاهاي آموزشي و ساختمان قديمي، اداره آموزش و پرورش سربيشه به همت خيرين با بازسازي و ساماندهي خوابگاه‌ها و فراهم کردن فضاي مناسب براي تحصيل دانش‌آموزان روستايي، مشکلات تحصيلي دانش‌آموزان را مرتفع کرده است.
وي در پايان از اداره کل آموزش و پرورش استان بابت تعهد پرداخت 50 ميليون تومان براي رفع نياز فضاهاي خوابگاهي قدرداني کرد.
لازم به ذکر است، در پايان اين مراسم کليه مديران ميثاق‌نامه عفاف را قرائت کردند و بر رعايت آن صحه گذاشتند.
http://www.jahannews.com/vdcftxdyew6djya.igiw.html

No comments:

Post a Comment